Atatürk Resmi
Akdeniz Üniversitesi
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
MENU
E-İmza

Elektronik imzanın hukuki sonuçları nedir?
Elektronik İmza Kanunu’nda; güvenli elektronik imza, elle atılan imzaya eşdeğer kabul edilmiş ve elektronik imza ile oluşturulmuş verilerin senet hükmünde olacağı belirtilmiştir. Ancak kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tabi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmelerinin güvenli elektronik imza ile gerçekleştirilemeyeceği hükme bağlanmıştır. Diğer bir deyişle, kanunların merasimi ya da üçüncü tarafların şahitliğini gerek gördüğü emlak alım satımı, veraset ve intikal, evlenme gibi işlemler elektronik imza ile gerçekleştirilememektedir.

Başvuru formu için erişim parolası gelmemiş ise ne yapmalıyım?

Nadir olarak TÜBİTAK Kamu SM’den gönderilen e-posta teknik aksaklıklar nedeniyle ulaşmayabilir, veya başvuru için maili silinmesi durumunda Başvuru Formu Erişim Parolamı Bilmiyorum bölümüne tıklayarak ilgili forma bilgilerinizi giriniz. Eğer bilgilerinizde bir hata yoksa e-posta adresinize tekrar şifre gönderilecektir. Bilgilerinizde bir hata varsa şifre gönderilmeyecektir. Bu durumda ebys@akdeniz.edu.tr mail adresine mail gönderebilirsiniz.

 

Güvenlik Sözcüğü nedir? Unuttum ne yapmalıyım?

Elektronik imza başvurusu yaparken oluşturulan güvenlik sözcüğü, başvuru formunuzun üzerinde yer alır. Güvenlik sözcüğünü unutan veya kayıp eden sertifika sahibi
1. Çağrı Merkezi sesli yanıt sistemi üzerinden;
    Kamu SM Çağrı Merkezi aranır (444 5 576 / 0262 648 18 18)
(2) İki tuşu tuşlanarak güvenlik sözcüğü yenileme menüsü seçilir,
   Kimlik doğrulama yöntemi seçilir ve kimlik doğrulanır,
   Yeni güvenlik sözcüğü alınır ve işlem tamamlanır.
2. Kamu SM web sayfasındaki Bireysel İşlemler / Şifreli Giriş ekranındaki “Güvenlik Sözcüğümü Unuttum” butonuna basarak yenileyebilir.

Başvuru Formunu Nasıl Doldurabilirim?

İlgili web sayfasından ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

E-İmza Kurulum İçin Ne Yapmalıyım?

İlgili yardım dosyasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Pin/Puk bilgisini kaybettim

Sertifika sahibi internet üzerinden PUK kodunu değiştirmemiş ise tekrar Kamu SM’nin web sitesindeki Bireysel İşlemler linkini kullanarak kilitlenmiş akıllı kartın kilidini çözebilir.
Eğer şifreleri aldıktan sonra değiştirmiş ise Kamu SM Çağrı Merkezi’ni (444 5 576 / 0262 648 18 18) arayarak güvenlik nedeniyle sertifikasını askıya aldırması ve Kurum Yetkilisini bilgilendirilmesi gerekmektedir.

 

E-imza token’ımın arızalı olduğunu düşünüyorum?

Çapraz kontrol sonucu (başka bir bilgisayarda kullanım ve başka bir sertifika ile kullanım) çalışmıyorsa ebys@akdeniz.edu.tr mail göndererek iletişime geçebilirsiniz.

Bilgi ve Destek için :
0242 227 44 00 –  1453 /1420 /1568

email: ebys@akdeniz.edu.tr

Eklenme tarihi : 2021-04-15 11:52:57
Son güncelleme : 2021-09-07 14:11:17